Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Kocaeli Milletvekili Nail Çiler, TBMM Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada ekonomi politikalarını, polislerin çalışma koşullarını ve sanayi üretimindeki zorlukları sert sözlerle eleştirdi. Çiler, iktidarın “torba kanun” gündemine gönderme yaparak, “Biz pazardaki vatandaşın boş torbasını konuşuyoruz” dedi.
“POLİSLERİMİZ AĞIR İŞ YÜKÜ VE MOBBİNG ALTINDA”
Konuşmasına emniyet mensuplarının yaşadığı mağduriyetleri dile getirerek başlayan Nail Çiler, polislerin vatandaşın güvenliği için büyük bir fedakarlıkla gece gündüz çalıştığını ancak bunun karşılığını alamadığını belirtti. Polislerin uzun çalışma saatleri, mesai alamama ve ağır iş yükü gibi sorunlarla karşı karşıya olduğunu vurgulayan Çiler, şu ifadeleri kullandı:
“Özellikle iki ve on iki, yirmi dört gibi çalışma düzenlerinde görev yapıyorlar. Doğal olarak böyle çalışma düzeni psikolojik ve fiziksel olarak polislerimizi çok yıpratıyor. Bu zorlukların yanında kolluk kuvvetlerimiz ağır bir mobbinge bazen maruz kalıyorlar. Güvenlik güçlerimizin görevlerini hiçbir baskı altında kalmadan, yalnızca hukuk ve vicdan temelinde yerine getirebilmesi, demokratik bir hukuk devletinin vazgeçilmez şartıdır. Polislerimize 3600 ek gösterge verirken bile adaletsizlik yapıldı. Bu adaletsizlik de düzeltilmelidir.”
“SİZİN TORBANIZ KANUN, VATANDAŞIN TORBASI BOŞ!”
Meclis gündemindeki torba kanun tekliflerine tepki gösteren CHP Kocaeli Milletvekili, asıl gündemin halkın geçim sıkıntısı olduğunu söyledi. Çiler, “Önümüzde yine torba kanun olunca, hep torbadan çıkanları konuşuyoruz. Ancak bizim konuştuğumuz torba sizinkinden farklı. Biz pazardaki vatandaşın torbasını, filesini konuşuyoruz. Vatandaşın torbası boş. Çünkü para üreticiye, sanayiciye, emekçiye, çiftçiye değil, faize gidiyor” diyerek bütçe kaynaklarının yanlış aktarıldığını savundu.
“UZMANLAR BU DURUMA EKONOMİK KRİZ DER”
Resmi verilere göre yıllık enflasyonun yüzde 32 olarak görünmesine rağmen vatandaşın hissettiği enflasyonun çok daha yüksek olduğunu ifade eden Çiler, pazar ve kasaplardaki acı tabloya dikkat çekti. Geniş tanımlı işsizlik oranının yüzde 29.7 seviyesinde olduğunu belirten Milletvekili, ekonomik durgunluk ve yüksek enflasyonun bir arada yaşandığı bu tabloyu “ekonomik kriz” olarak nitelendirdi.
2026 yılı bütçe rakamları üzerinden eleştirilerini sürdüren Çiler, bütçeden faiz ödemelerine 2 trilyon 742 milyar Türk lirası ayrıldığını hatırlatarak şunları söyledi:
“Hazine sürekli yeni borçlanmaya gidiyor. Borçlanma arttıkça faiz yükü büyüyor, faiz yükü büyüdükçe yeni borçlanmalar geliyor. Bu döngünün faturasını da yine maaşıyla geçinmeye çalışan emekli, işçi, memur, esnaf ödüyor. 2026 yılı Mart ayı itibarıyla açığın yaklaşık 39.7 milyar dolar seviyesinde olduğunu görüyoruz. Yüksek faiz sadece bütçeyi değil, üretimi vuruyor; sanayici yatırım yapamıyor, KOBİ krediye ulaşamıyor, çiftçi tarlasını ekemiyor.”
“EKONOMİNİN LOKOMOTİFİ KOCAELİ VE GEBZE”
Türkiye’nin rantı besleyen bir ekonomiye değil; eğitimi, üretimi ve istihdamı destekleyen bir anlayışa ihtiyacı olduğunu vurgulayan Çiler, tüm ekonomik zorluklara rağmen üretime ve istihdama katkı sağlayan firmalara teşekkür etti.
Konuşmasında İSO 500 araştırmasından veriler paylaşan Çiler, “İstanbul Ticaret Odası’nın hazırladığı, Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşlarını üretimden satışlara göre sıralayan İSO 500 araştırmasında listede yer alan beş büyük sanayi kuruluşunun 85’i Kocaeli’den, bunların 67’si ise Gebze’den çıkmıştır. Bu tablo Kocaeli’nin ve özellikle Gebze’nin üretimde, ihracatta ve istihdamda ülkemizin lokomotifi olduğunu bir kez daha göstermektedir” diyerek Kocaeli ve Gebze’nin ülke ekonomisi için taşıdığı kritik öneme vurgu yaptı.
Çiler, zor şartlar altında binlerce insana istihdam sağlayan tüm işletmelere ve emekçilere teşekkür ederek konuşmasını sonlandırdı.




